Tortury Pana Jezusa w ciemnicy

1. Nogi związali mi sznurem, i ciągnęli Mnie w dół po schodach do niewypowiedzianie brudnego i cuchnącego lochu.

2. Zdarli ze Mnie szaty i zaczęli kłuć Moje Ciało ostrymi narzędziami.

3. Obwiązali Moje Ciało wokół sznurem i turlali Mnie po podłodze ciemnicy, od ściany do ściany.

4. Przewiesili Mnie przez belkę i tak w tej pozycji zostawili, dopóki moje ciało się nie ześlizgnęło, i nie upadłem na ziemię. To spowodowało tak straszliwy ból, że krwawe łzy spływały mi po twarzy.

5. Przywiązali Mnie do wielkiego drewnianego słupa, bili Mnie i torturowali, raniąc Moje ciało wszelkiego typu narzędziami. Potem rzucali we mnie kamieniami, przypalali palącymi się pochodniami.

6. Rozszarpywali Moje Ciało szpikulcami i ostrymi narzędziami, wyrywając Mi kawałki skóry i ciała, przecinając Moje żyły i otwierając je.

7. Przytwierdzili mnie do słupa i stawiali Moje stopy na rozpalonej do białości metalowej płycie.

8. Włożyli Mi na głowę żelazną obręcz i zasłonili Moje oczy brudną, śmierdzącą szmatą.

9. Posadzili mnie na stołek nabijany ostrymi gwoździami, które głęboko wbijały się w Moje Ciało.

10. Na Moje otwarte rany lali gorącą żywicę i roztopiony ołów, potem brutalnie zrzucili Mnie ze stołka, powodując, że upadłem bez siły na ziemię.

11. Żeby zwiększyć Moje tortury i poniżenie, wyrywali kawałki Mojej brody, a w miejscach po wyrwanych włosach wbijali Mi igły i gwoździe.

12. Rzucali Mnie na krzyż, i przywiązywali do niego tak mocno, i z takim okrucieństwem, że nieomalże nie mogłem oddychać.

13. Deptali Mi po głowie. Potem któryś z nich postawił stopę na Mojej piersi, sprawiając, że któryś z ostrych cierni korony przekłuł Mój język.

14. Bezkarnie i bez wstydu wlewali do Moich ust najohydniejsze pomyje... wydzieliny.

15. Nieustannie zalewali Mnie potokami wyzwisk; związali Mi ręce z tyłu, na plecach, i bijąc rózgami, wypędzili Mnie z więzienia.

Komentarze