Brewiarz o Męce Pańskiej - Wezwanie

Ant. Uwielbiajmy Chrystusa Pana,*
który przez mękę swoją świat odkupił.

Przyjdźcie, radośni śpiewajmy Panu,*
wznośmy okrzyki ku chwale Opoki naszego zbawienia.
Stańmy przed obliczem Jego z uwielbieniem,*
z weselem śpiewajmy Mu pieśni.

Bo Pan jest Bogiem wielkim,*
wielkim Królem nad wszystkimi bogami.
W Jego ręku głębiny ziemi,*
szczyty gór do Niego należą.
Jego własnością jest morze, które sam stworzył,*
i ziemia, którą ulepiły Jego ręce.

Przyjdźcie uwielbiajmy Go, padając na twarze,*
klęknijmy przed Panem, który nas stworzył.
Albowiem On jest naszym Bogiem,†
a my ludem Jego pastwiska*
i owcami w Jego ręku.

Obyście dzisiaj usłyszeli głos Jego:†
"Niech nie twardnieją wasze serca jak w Meriba,*
jak na pustyni w dniu Massa,
gdzie Mnie kusili wasi ojcowie,*
doświadczali Mnie, choć widzieli moje dzieła.

Przez lat czterdzieści to pokolenie wstręt we Mnie budziło †
i powiedziałem: "Są ludem o sercu zbłąkanym*
i moich dróg nie znają".
Przeto przysiągłem w gniewie,*
że nie wejdą do mojej krainy spoczynku".

Chwała Ojcu i Synowi,*
i Duchowi Świętemu.
Jak była na początku, teraz i zawsze,*
i na wieki wieków. Amen.


Komentarze