Obchody szesnaste. Na cześć Najświętszego Serca Pana Jezusa

Modlitwa wstępna

Serce najczcigodniejsze Jezusa! Serce nieskończonej dobroci i litości, któreś zostało goryczą napełnione, zniewagą napojone i włócznią przebite, dozwól, żebym Ci towarzyszył w mękach Twoich, aby i w mojej duszy rozbudzić uczucia, które Cię napełniały w drodze na Golgotę. Żałuję z całego serca, że grzechy moje były przyczyną męki Twojej. O, żebym mógł wynagrodzić Ci za nie skruchą i żalem, i pocieszyć Cię miłością moją. Amen.

Stacja I. Jezus na śmierć osądzony

Serce najsłodsze i najpokorniejsze! Dziękując Ci z głębi serca za miłość Twoją, proszę Cię pokornie, ażebyś zniósł wyrok śmierci wiecznej, na którą grzechami mymi zasłużyłem. Racz mi odpuścić dawniejszą niewdzięczność moją i udzielić odwagi, siły i cierpliwości do znoszenia wszystkich obelg i krzywd od ludzi mi wyrządzonych. Przede wszystkim udziel mi łaski, żebym przed sądem konfesjonału zawsze szczerze spowiadał się z grzechów moich, choćbym ich wyznania najbardziej się wstydził. Amen.

Stacja II. Jezus bierze krzyż na ramiona swoje

Serce najczcigodniejsze Jezusa, naucz mnie przyjąć bez szemrania krzyż, który na mnie zesłać raczysz; naucz mnie, w pojednaniu z Tobą, znosić wszystkie cierpienia i dolegliwości i zawsze być gotowym do wypełniania św. woli Twojej i obowiązków stanu mojego. Amen.

Stacja III. Pan Jezus pierwszy raz upada pod krzyżem

Serce najsłodsze Jezusa! - z gorzkim żalem opłakuję ów dzień nieszczęśliwy, w który po raz pierwszy posunąłem niewdzięczność moją tak daleko, że Ciebie oddaliwszy z serca mego, otworzyłem je nieprzyjaciołom Twoim. Nie dopuszczaj, żebym Cię znów kiedykolwiek obraził, albo przez zły przykład dał zgorszenie pobożnym lub niewinnym duszom! - Bądź Ty odtąd Panem i Bogiem serca mojego i nagrodą moją na wieki wieków. Amen.

Stacja IV. Jezus spotyka się z Najśw. Maryją Matką swoją

Serce najsłodsze Jezusa i Maryi - poznawszy przyczyną bolesnego spotkania waszego, przypominam sobie grzech (spowiadaj go w duchu i żałuj zań). Wykorzeńcie z serca mego każdą skłonnośc niepodobająca się Wam; i pozwólcie mi cierpieć z wami, i ażebym się nigdy z Wami nie rozłączył. Amen.

Stacja V. Jezusowi krzyż ciężki nieść pomaga Szymon Cyrenejczyk

Serce Jezusa! Tyś wypróżniło największą gorycz, a nam tylko najmniejszą część z niej zostawiłoś. Nie dopuszczaj, żebyśmy w niewdzięczności naszej lada drobnostki cierpień znosić nie chcieli, ale spraw, żebyśmy krzyż i boleści z radością przyjmują, nauczyli się, jak cierpieć z Tobą i dla Ciebie, i coraz więcej Cię kochali. Amen.

Stacja VI. Twarz skrwawioną Pana Jezusa ociera święta Weronika

Serce najłaskawsze Jezusa mojego, zapal serce moje ogniem miłości ku Tobie, a miłość twa niech sprawi, żebym nie obawiając się niczego, zapałem moim obmył skrwawioną i zeplwaną twarz Twoją. Amen.

Stacja VII. Jezus drugi raz upada pod krzyżem

Rozumiem Jezu najsłodszy - chcesz mi przypomnieć częste upadki moje, niewdzięczność, złe przyzwyczajenia moje, których się nie chcę pozbyć, a które sprawiają taką boleść Sercu Twemu, że ze słabości upadasz na ziemię. O jak często mówiłeś do mnie: "Synu, oddaj mi serce Twoje"! - Oddałemć je Tobie, ale niedługo potem odebrałem je. Drżąc z żalu, oddaję Ci je teraz na nowo, chociaż litości Twojej nie jestem godzien! Ty jedynie możesz je poprawić! - Przyjmij je więc i zamknąszy w Sercu Twoim, uczyń je stałym w miłości Twojej. Amen.

Stacja VIII. Jezus napomina płaczące na Nim niewiasty

Jezu mój, cierpię z Tobą i chciałbym połączyć łzy moje z Krwią płynącą z nóg świętych Twoich. Spraw, żeby litość moja nie była daremną; spraw także, żebym z całej duszy brzydził się grzechem, jak największym złem. Naucz mnie, jak mogę wypędzać grzechy i jak nawracać grzeszników! - W ten sposób chcę odpowiedzieć miłości i wierności Twojej. Amen.

Stacja IX. Jezus upada trzeci raz pod krzyżem

Jezu, rozumiem Cię i Ty litością serce moje chcesz przyciągnąć do siebie. Oto oddaję je w ręce Twoje. Często ono upada od smutku i słabości. Panie utrzymaj i wzmocnij je  w słabości, połączając je z Boskim Sercem Twoim. Amen.

Stacja X. Jezus z szat obnażony

O Jezu! Żałuję postępowania swawolnego i niewstydliwości, za którą tak ciężko cierpisz. Postanawiam sobie, już nigdy nie odnowić zawstydzenia i cierpienia Twojego przez grzechy moje; natomiast za łaską Twoją świętą ćwiczyć się będę w skromności i umartwieniu ciała. Amen.

Stacja XI. Jezus do krzyża przybity

O Jezu, jak okrutnie zraniły grzechy moje święte Ciało Twoje! Jak często przebiłem ręce Twoje, grzesząc rękami moimi! Jak często przebiłem nogi Twoje, szukając niebezpiecznego towarzystwa i rozpustnej zabawy! Jak często przebiłem Serce Twoje, otwierając serce moje wszystkim namiętnościom! Panie, ukrzyżuj serce moje z sercem Twoim, a już nigdy nie zdradzę ani nie zasmucę Ciebie. Amen.

Stacja XII. Jezus na krzyżu umiera

O Jezu, kiedyż zrozumiem mowę miłości Twojej? Kiedyż będę Cię miłował tak, jak Ty mnie umiłowałeś? Amen.

Stacja XIII. Jezus z krzyża zdjęty

Matko Bolesna! Pozwól mi cierpieć z tobą w skrusze i miłości! Ubłagaj mi u Boga przebaczenie grzechów moich. Pozwól mi uwielbiać Jezusa na ręku Twym spoczywającego, który się ofiarował dla mnie. Spraw, żeby Krew i woda, płynąca z Serca Jego, oblała duszę moją, ażeby została obmyta i zapalona miłością. - Spraw, żeby cierpienia twoje i Boskiego Syna twego, zawsze stojąc mi przed oczyma, zabezpieczyły mnie od wszystkiego grzechu. Amen.

Stacja XIV. Jezus do grobu włożony

Serce Boskie! Niech będzie największą dla mnie pociechą, pamiętać zawsze o męce Twojej i pojednać się z Tobą. Najświętszą dla mnie rozkoszą niech będzie rozmowa nieustanna z Tobą, aby Cię uczcić w najgodniejszy sposób. Udziel mi łaski, abym przed podróżą moją do wieczności godnie przyjmował Ciebie w Najświętszym Sakramencie Ołtarza, i umierał, wzywając słodkie Imiona Jezus i Maryja. Amen.

Komentarze