Modlitwa do rany w boku Chrystusa

Święta Gertruda otrzymała radę, aby w nieustannym nabożeństwie miłości czciła Serce Chrystusa na krzyżu wiszącego. Natenczas czerpać będzie z pełności niewymownie gorejącej miłości wodę pobożności do obmycia wszelakiej obrazy, z pełności niezrównanie słodkiej miłości uzyska balsam wdzięczności przeciwko wszelkim przeciwnościom oraz moc niepojęcie silnej miłości stanie się jej węzłem sprawiedliwości, ku zwróceniu wszystkich myśli, słów i uczynków ku Chrystusowi.

O dobrotliwy pelikanie, Panie Jezu Chryste, który nas oczyściłeś krwią Twoją przenajświętszą z grzechów, składam Ci najserdeczniejsze podziękowanie za ową najsłodszą i najzbawienniejsza ranę miłości, którą odebrałeś dla nas na krzyżu, gdy Twoja niepokonana miłość strzałą swoją otworzyła Twój bok i przebiła Twe Serce najsłodsze. O najzbawienniejsza rano Serca Jezusa Chrystusa, ty furto raju i źródło miłości! O najsłodsza rano, Ty źródło życia i skarbcu bogactw Boskich! O Ty kosztowna rano, z największa czcią oddaję Ci hołd i pozdrawiam Cię w tej miłości, z jaką odebrał Cię mój Jezus. Błogosławioną niech będzie miłość, która Cię otworzyła i błogosławioną niech będzie krew i woda, która z nich wypłynęła ku zgładzeniu grzechów naszych. Tą wodą świętą obmyj grzeszną dusze moją, tą krwią przenajświętszą wzmocnij i przyozdób moje nędzne serce i spraw, aby choć jedna kropelka tej krwi przenajświętszej wyszła mi na pożytek. O najsłodszy Jezu, błagam Cię przez oną miłość, w której pozwoliłeś sobie ranę tę zadać, ukaż ją w godzinę mej śmierci Ojcu Twemu Niebieskiemu, i przyjmij w nią biedną duszę moją. Amen.

Komentarze