Modlitwa do rany pleców Chrystusowych

Św. Bernard spytał się razu pewnego Chrystusa, jakie było jego największe nieznane cierpienie? I otrzymał odpowiedź: "Rana, którą zadał krzyż plecom moim, dolegała mi o wiele więcej, aniżeli wszystkie inne. O tej ranie mało pamiętają ludzie. Oddawaj cześć tejże ranie, a cokolwiek przez moc tejże rany pożądasz, dam tobie. Wszyscy zaś, którzy tej ranie cześć oddawać będą, uzyskają ode mnie łaskę i miłosierdzie".

O najukochańszy Panie Jezu Chryste! Ty najłagodniejszy Baranku Boży! Ja biedny(a) i słaby(a) pozdrawiam ową najświętszą ranę na plecach, którą odniosłeś przez niesienie ciężkiego krzyża, a która Ci nader bolesne zadała cierpienia i cześć jej oddaję. Oddaję Ci hołd boski o cierpiący Jezu! I chwalę Cie, czczę i sławię z najgłębszego serca, dzięki Ci składam za ową wielką i dotkliwą ranę pleców Twoich i proszę Cię pokornie, abyś dla tych cierpień, któreś przez ranę tę poniósł, i przez ciężar srogi krzyża, który Ci ranę tę zadał, raczył zmiłować się nade mną biednym(ą) grzesznikiem(cą) i przebaczyć mi wszystkie grzechy moje i dozwolić mi, aby śladem Twej drogi krzyżowej doszedł(szła) do wiecznego zbawienia. Amen.

Komentarze