Modlitwa do Pana Jezusa cierpiącego (2)

Baranku bez zmazy, ofiaro niewinna, który przez krew i śmierć swoją zmyłeś grzechy ludzkie, zmyj łaskawie i moje i nie dozwalaj, aby tyle cierpień Twoich było bez użytku. Jezu opuszczony od całego świata, smutny, stroskany, konający, gotowy na śmierć, pomóż mi do przyjęcia z równą Tobie gotowością kielicha zgryzot, który zesłać dla mnie będzie Ci się podobało. Jezu oskarżony, szkalowany, ostatnią wzgardą lżony, naucz mnie pogardy sądów ludzkich i znoszenia cierpliwie obelg najzłośliwszych na ziemi. Jezu zsiniały od ciosów, poraniony cierniami i zbroczony we krwi swojej dla miłości mojej, naucz mnie, abym dla miłości Twojej znosił przykrość wszelaką, cierpienie i chorobę. Jezu oddany oprawcom i skazany na haniebną śmierć krzyżową, spraw, abym się nie uganiał za sławą, ale miłował pokorę Twoją. Jezu obarczony wielkim ciężarem krzyża, udziel mi tej łaski, abym go dźwigał z podobną Tobie powolnością i męstwem. Jezu przybity na krzyżu, przyzwij mnie do siebie. Jezu, który umarłeś dla mnie, spraw, abym żył dla Ciebie i abym odtąd ukrzyżowany z Tobą, zajęty był tylko miłością ku Tobie. Amen. 

Komentarze